Marcha & Danial in Indonesië

Snorkelen, schildpadden eiland & wakeboarden.

Vanmorgen zijn we er weer vroeg uitgegaan. Na een lekker ontbijt werden we opgehaald om naar Tanjung te gaan. Een plaats die aan het strand ligt, waar veel aan watersport wordt gedaan. Toen we aankwamen zijn we eerst een rondje met de glass bottom boat gaan varen. Tijdens het varen konden we door een glazenplaat in het water kijken, waar overigens weinig door was te zien. Na een rondje varen kwamen we aan bij een stukje koraal. Hier zijn we gaan snorkelen. We kregen stukjes brood mee om de vissen te voeren. Hierdoor kwamen er vele visjes op je af, waar ik erg aan moest wenen en redelijk spannend vond. Na ongeveer een half uur en vele foto's verder zijn we weer aan boord gestapt en naar het schildpadden eiland gevaren, al kan je het eigenlijk geen eiland noemen. Het was meer een kleine dierentuin, maar goed, altijd beter dan naar het schildpadden eiland in Turkije gaan en vervolgens geen schildpadden zien en alleen maar over een heet strand moeten rennen. Er waren verschillende soorten dieren en enkele daarvan konden we mochten we vasthouden en ermee op de foto. Toen we alle dieren hadden gezien zijn we even gaan relaxen in het restaurant. Hier dacht Danial kip sate te bestellen, maar had uiteindelijk garnalen sates besteld die hij, maar ook ik, niet lusten. Na het schildpadden eiland zijn we terug gevaren naar het watersport resort om ons klaar te maken voor het wakeboarden. We kregen crappy zwemvesten, een crappy board en gnigen wakeboarden achter een crappy boot. Het leek totaal niet op motorrijden, maar dat wisten we natuurlijk al! Toch was het heel leuk om te doen en mochten we wakeboarden tussen een kerkhof van boten. Toen we klaar waren werden we weer terug gereden naar het hotel en zijn we nog even lekker op het strand gaan slapen.
Zojuist nog even lekker uit eten geweest en straks vroeg slapen om morgen fris en fruitig op te staan voor het golf surfen.

Sweet dreams!

Bali

We zijn gisterenmiddag aangekomen op Bali. Eenmaal op het vliegveld hebben we een taxi geregeld die ons vervolgens naar t hotel zou brengen. Ook het verkeer op Bali is een chaos, want over dit kleine stukje deden we al drie kwartier. Tijdens de taxi rit vroeg we ons af in wat voor hotel we terecht zouden komen. We wisten alleen t hotel naam, want Zahra was zo lief om het hotel te boeken. Toen we voor een roze hotel stopte en de chauffeur gebaarde dat we er waren dacht ik YES! Het gehele hotel is roze met paars, geniaal! Het hotel en onze kamer is netjes, alles wat we nodig hebben is er en ook onze kamer is natuurlijk roze. Het hotel ligt aan een drukke gezellige winkelstraat, waar veel mensen doorheen wandelen. Ook wij hebben hier even doorheen gewandeld en alles een beetje verkent. Vervolgens zijn we heerlijk gaan dineren bij een luxe restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Na het eten zijn we direct gaan slapen. We zijn er vanochtend weer vroeg uit gegaan, ook al was dat zoals gewoonlijk lastig. We hebben lekker ontbeten en zijn daarna op zoek gegaan om een scooter te huren. Nadat we de scooter hadden geregeld zijn we naar Legian gereden, waar de RipCurl School of Surf zit. Hier hebben we direct afspraken gemaakt om dinsdag te golfsurfen en woensdag te gaan kitesurfen. Na dat geregeld te hebben zijn we het strand op gelopen en hebben een paar uurtjes op een strandbed gelegen. Naast ons bedden werd wat vers fruit klaar gemaakt en ik duik af en toe de zee in. Toen t zonnetje echt door prikte zijn we even samen gaan zwemmen. Naja zwemmen kan je t niet noemen. Meer vechten tegen de golven en stromingen. Ik probeerde wat foto's te maken, maar in plaats daarvan was t meer foto's van de bodem maken terwijl ik onder werd gedrukt door de golven. Toen waren uitgezwommen zijn we met de scooter gaan touren. Hier en daar een straatje in, opzoek naar lokaal Bali. Danial wilde hier natuurlijk even eten en ik prikte af en toe een rijstkorrel mee. Toen het tijd werd om terug te gaan hadden we geen benul waar we zaten, maar gelukkig werkt Google maps hier ook. Eenmaal van de scooter afgekomen merkte ik dat ik toch wel een beetje was verband, naja beetje, zeg maar gerust EXTREEM. En niet aan beide kanten, nee, alleen de voorkant, terwijl de achterkant nog spierwit is. Om de dag af te sluiten zijn we een pizza gaan eten en hebben met het thuisfront geskypt. Nu snel proberen te slapen, want ook morgen hebben we een drukke dag. We worden hier op gehaald om te gaan varen met een glass bottom boat, waarna we gaan snorkelen en het schilpadden eiland bezoeken. In de middag gaan we wakeboarden. We zijn benieuwd hoe dat zal zijn. De verkoper vergeleek het in crappy Engels met motor rijden?? Jaja, we zijn benieuwd! Slaap lekker alvast voor over een paar uurtjes,

Jakarta

Gister hebben we Sabrina ( nichtje van danial ) opgehaald van het vliegveld, om half 11 reden we weg en om 12u stonden we op het vliegveld. Dat hadden we nog aardig snel voor elkaar gekregen. Samen met Sabrina en Zahra reden we naar hadijah ( tante van danial ) waar we blijven overnachten. Dit is dichter bij het vliegveld, aangezien we vandaag vertrekken naar bali. Maar ook over dit stuk zullen we ongeveer 2 uur rijden. Gisteren eenmaal aangekomen bij hadijah, ook een mooi huis en schoon van binnen, zijn we ook nog even naar de kapper geweest. Daar werden we gemasseerd, en mijn haar even mooi gestyld. We waren er nu klaar voor om naar het restaurant te rijden waar we met Husin en Ida hadden afgesproken. We aten bij chili's een groot Mexicaans restaurant, dit had Zahra goed uit gekozen! We hebben er lekker gegeten en gezellig kunnen bij kletsen! ( Voor zo ver ik het kon verstaan :p ) Vanmorgen moesten we er al weer optijd uit, vandaag vliegen Danial en ik naar Bali. Het is niet zo ver rijden, maar we moeten rekening houden met het verkeer, we zullen niet de eerste zijn die het vliegtuig missen. We gaan nu met zijn tweeen verder, de week bij de familie is zo snel gegaan, we hebben het onwijs leuk gehad bij iedereen. Maar nu samen op stap waar we ook veel zin in hebben. Het word een groot avontuur, geen hotels geboekt, de taal die we niet begrijpen, nou ja ik dan, en heel veel dingen die we graag willen doen. We hebben er zin in:) Ik zal er morgen nog een paar foto's op zetten, hoe het is op bali! Liefs!

Chillen & relaxen

Gister hebben we een beetje gerelaxed in het huis van Banun, een beetje zwemmen, zonnen en lekker uitrusten van de vliegreis, al viel de jetlag zeker mee en hebben we er bijna geen last van gehad.. ' s middags zijn we nog even naar de mall geweest ( winkelcentrum) wat onwijs is groot, en alles wat je wil is er te vinden. ' s avonds nog even gezwommen en vroeg naar bed gegaan om er vandaag weer optijd uit te gaan. We zijn vandaag naar een groot waterpretpark geweest, we gingen om 10 uur weg, en dat was maar goed ook, want we reden er 2 uur over om er te komen en niet omdat het zo ver rijden is, nee het is een en al chaos, overal waar je kijkt zijn scooters, auto's rijden overal iedereen toeterd, snijden elkaar af en niemand laat je voor, er zijn geen verkeers regels, dus het is een grote chaos. Danial ligt al snel te slapen en ik kan mijn ogen uit kijken naar hoe iedereen hier leeft, hoe alles er uit ziet en wat mensen hier allemaal doen. Overal verzinnen ze wel wat voor om geld te verdienen. Na 2 uur aangekomen te zijn in het waterpark zijn we eerst gaan eten, want dat is wat de mensen hier toch het meest graag doen. Eindelijk gaan we zwemmen, want het is al lekker warm, we testen alle glijbanen uit en Chillen een beetje in de zon. Op de terug weg zijn we nog even langs de KFC, want aan het indonesische eten moet ik nog wel heel erg wennen. Nu net thuis aangekomen en helemaal rozig van de hele dag zwemmen, het is hier nu 23.40. We gaan zo lekker slapen, morgen weer een drukke dag: eerst even de masseur die langs komt, en daarna even op bezoek naar familie van Danial. Slaap lekker x

Aankomst Indonesië

Eindelijk zijn we dan aangekomen in Indonesië, het was even wachten, vooral op de visa. Vervolgens zoeken naar de koffers, die al voor ons klaar stonden. Als we naar buiten lopen komt de warmte als een klap in je gezicht, en dat om 9 uur ' s avonds. Op zoek naar Zahra die op het drukke en gaotische vliegveld op ons staat te wachten.. Eindelijk, we hebben Zahra gevonden!! We lopen van het vliegveld af, waar de chauffeur op ons staat te wachten.. Wat een grappige auto, het is een soort busje met alles er op en er aan.. Bioscoop stoelen, voetsteun, tv noem maar op, alles gaat automatisch en alles word geregeld. We stappen in en rijden door de drukte van Jakarta naar Banun ( de nicht van Danial ). Wat staat ons te wachten? Dat was het enige wat ik dacht. Vooral toen we over de wegen reden en ik om me heen keek. Wat voor huis zal het zijn? Na 1,5 uur rijden komen we op een complex aan, met allemaal grote mooie huizen. Ook wij stoppen voor zo'n groot huis. Dit kan niet waar zijn dacht ik, maar het hek ging open en we reden naar binnen. En ik maar denken dat we bij een zelf gemaakt hutje aan zouden komen, met kakkerlakken en salamanders. Maar juist het tegen overgestelde, nou ja het hutje dan, want binnen 5 minuten zat het eerste beestje zat al in mijn shirt, en kwam er een sallamandertje voor bij huppelen. Daar moest ik nog even aan wennen zei umik ( oma van Danial ) die thuis op ons zat te wachten met Indonesisch eten. ( om half 12 ' snachts ) Morgen bij het daglicht zal ik even wat foto's erop zetten, hoe we bij het zwembad liggen, in de sauna zitten, in de sportschool staan of in de game kamer zitten, want ja, dat zit ook allemaal bij dit huis :) Slaap lekker x

Heenreis Schiphol - Korea - Indonesië

Jaa de reis is echt begonnen.. Gister avond vertrokken vanaf Schiphol. En nu zitten we al weer op het vliegveld van Korea ( Seoul ) nog 1,5 uur wachten en we mogen weer instappen voor het laatste stukje vliegen. De reis hier naar toe ging goed, danial (natuurlijk) bijna de hele reis geslapen en ik heb lekker filmpjes gekeken... De temperatuur is hier al goed, 25 graden, en ik heb het nu al heet:) beloofd veel goeds voor straks.. We hebben er zin in :D