Marcha & Danial in Indonesië

Gili Trawangan 25-7 + 26-7

Gister zijn we met de Marlin Sea Express vanuit Pandangbai op Bali naar Gili Trawangan op Lombok gevaren. De boot met 4 motoren van 200pk bracht ons in 1,5 uur naar de overkant. Toen we aan waren gekomen moesten even wachten op ons bagage, want dat werdt vervoert in een andere boot. Dat was voor ons mooi de gelegenheid om de duik excursie van vandaag te regelen. Toen de bagage eenmaal was aangekomen zijn we met paard en wagen naar ons hotel gebracht. Wat een rit was dat! Nadat we de spullen hadden geinstaleerd hebben we een duik in het zwembad genomen en gelijk richting het strand gewandeld. Daar hebben we lekker even een paar uurtjes gesnorkeld. Nadat wegesnorkeld hebben zijn we terug gegaan naar het hotel en op de fiets gestapt om het eiland rond te fietsen. Voor mij was het meer een stukje lopen, aangezien ik niet door het mulle zand heen kon fietsen, grrr! We hebben mooi de zonsondergang kunnen bekijken op de westkant van het eiland, waarna we een lekker hapje hebben gegeten. Daarna zijn welekker naar bed gegaan om vanmorgen weer fris en fruitig op te staan voor onze duik excursie.
De duik excursie begon met een uitleg, waarna we enkele oefeningen in het zwembad hebben moeten doen. Toen het tijd was om te lunchen zijn hebben we lekker op het strand gelegen, waar we lekker af en toe de zee in doken. Om half twee s'middags gingen we met de boot richting het zuiden van Gili Air waar we het water in gingen om te duiken. Jammer genoeg konden we geen foto's maken, want we zijn 12 meter diep gegaan en de camera is maar bestand tegen 3 meter diep. We hebben onderwater mooie stukken koraal en veel vissen gezien. En ja! Danial heeft ook eindelijk, in het wild, een zeeschildpad gezien! Het leek wel een kind in een snoepwinkel. Hij bleef er maar achteraan zwemmen. Jammer genoeg ging de tijd heel snel en was onze duik alweer afgelopen. We blijven maar kort op Gili Trawangan en kunnen we niet nog een duik maken hier.
Straks moeten we alweer onze koffers pakken om morgen verder te reizen naar Lombok.

Liefs!

Odile

Hoi schatjes wat hebben ie het geweldig he ,geniet erekker van en voor ons nog anderhalve dag dikke kus

Zahra

Ja heel wat anders he dan een hutje op de hei... wat mars dacht :-p...!!!

Rebecca

Wat een geweldige dingen maken jullie mee! Erg leuk om te volgen!

Have fun in the sun!