Marcha & Danial in Indonesië

Ubud verkennen 21-7 & mount batur 22-7

Gister hadden we een scooter gehuurd, en zijn we zelf op pad gegaan om Ubud te verkennen. Ook de omliggende dorpjes waren leuk om te zien, tijdens het rijden kwamen we een paar mooie rijstvelden tegen. Onze eindbestemming was lake batur, een groot meer. Toen we aankwamen bij het meer kwamen we eral snel achter dat er totaal niks te beleven was. Wel konden we even naar de vulkaan kijken die er naast ligt, de mount batur. Want ja, die gaan wij toch echt beklimmen. En dat hebben we vanacht gedaan. We maakten ons klaar , voor zo ver dat mogelijk was, want wij zijn totaal geen lopers, en lopen dan ook op onze Nike's en Vans. Gister nog even snel een lange broek en een paar sokken gekocht, want die waren toch ook wel nodig voor de trekking. Om 3 uur 's nachts werden we opgehaald, aangekomen onder aan de berg werden we opgewacht door onze gids en samen met twee andere meiden liepen we omhoog. Geniaal om door het donker de berg te beklimmen. Ik kreeg een zaklamp waardoor ik nog wel iets kon zien, maar aangezien de gids er niet genoeg mee had mocht Danial achter mij aan lopen in het donker. Voor ons was de trekking goed te doen, de meiden waar mee we waren hadden er meer moeite mee, en die zagen er nog wel zo pro uit! Aangekomen op de berg kwam de zon op en konden we van de zonsopgang genieten terwijl we aan een lekker ontbijtje zaten. De terug weg was nog best lastig, fijn was toen wel dat het licht was! Aangekomen bij het hotel gingen we lekker Chillen en wat uurtjes slaap inhalen. Nog een paar baantjes getrokken in het zwembad en natuurlijk zijn we weer heerlijk uit eten geweest! :) Wat een top dag, met een mooie ervaring rijker! Liefs!