Marcha & Danial in Indonesië

Olifanten rit 23-7 en vogelpark 24-7

Gister werden we vroeg opgehaald om naar het olifanten park te gaan. Waar we samen op olifant Laura mochten zitten, we maakten een ritje van 30 minuten. En dat was ook meer dan genoeg, want ze liep zo traag. Wel was het leuk om even op zo'n groot dier te zitten. Toen we klaar waren mochten we haar nog even een watermeloen voeren en dat vond ze natuurlijk heerlijk. De Chauffeur zou ons weer bij het hotel afzetten, maar vroeg ons of we niet de nungnung waterval wilden zien. Aangezien we toch verder geen plannen hadden en het nog vroeg was vonden we dat een goed idee, en reden we naar de waterval. We liepen een hele lange trap naar beneden naar de waterval, en genoten van het mooie uitzicht. We hebben veel foto's gemaakt en liepen terug naar de auto, waar de chauffeur ons vraagt of we naar de medicijn man willen. Eerst snap ik er helemaal niks van, maar toen hij vertelde dat de film met Julia roberts : eat, pray, love op Bali gemaakt is en de medicijnman waar zij langs is geweest voor wijze raad, in de buurt van Ubud woont en hij weet waar dat is, wilde ik toch maar even een kijkje nemen. De chauffeur vertelde dat de medicijnman 80 jaar oud is, en nog steeds handleest, maar hij nog maar 20 mensen op een dag kan doen omdat hij dan echt moet rusten. Toen we aan kwamen bij kettut ontving hij ons vriendelijk en gingen we zitten. Hij vertelde veel dingen, en het was een onwijze grappenmaker. Een bijzondere ervaring, en wat hij allemaal vertelde hoop ik toch ook echt dat het allemaal zal gebeuren!! De chauffeur bracht ons naar het hotel waar we nog even lekker hebben gerelaxt aan het zwembad. Vanmorgen konden we lekker uitslapen, we hadden nog geen planning voor vandaag. Toen we lekker hadden ontbeten besloten we even naar het vogelpark te rijden met de scooter. Het vogelpark was toch best wel leuk, al hadden we er lage verwachtingen van. Onwijs mooie vogels waar we ook mee op de foto mogen. Aan het vogelpark zit ook een reptielen park waar we even een kijkje hebben genomen. En ook hier mochten we wat dieren vast houden. Toen we het vogelpark uitreden kwamen we een man tegen op de scooter, die aan ons vroeg of we wilden zien waar de armbanden van buddha to buddha werden gemaakt. Aangezien het de vorige keer zeer tegenviel hadden we niet echt het idee dat het wat zou worden. Toch besloten we om achter hem aan te rijden. We kwamen bij een werkplek aan waar volgens hem buddha to buddha gemaakt zou worden. Helaas was het dicht wegens een seremonie, maar wist hij wel een winkel waar ze het verkochten en zijn we daar even een kijkje gaan nemen. En inderdaad eindelijk vonden we dan echt een winkel waar ze de echte buddha to buddha verkochten. Toen we even hadden rond gekeken zijn we weer richting het hotel gegaan, en hebben we even snel wat gegeten. We moeten namelijk weer onze koffers inpakken, morgen worden we om 06.30 opgehaald om naar Gili Trawangan te gaan, een klein eilandje verder op. Waar we de planning hebben om te gaan duiken! Aangezien ze daar alleen nog met paard en wagen rijden en er op het eiland maar 50 inwoners wonen ga ik er maar niet van uit dat er internet is, en zal ik maar weinig op ons blog kunnen zetten. Tot snel!

astrid

hoi marcha en danial. wat een geweldige fotos makem jullie zeg. wat een mooie beesten allemaal en mars knap hor dat je ze vast durft te houden. dit is een vakantie om echt nooit te vergeten. geweldig. nog heel veel plezier dikke kus van mij

sandra strik

wat lees ik nu, budha to budha??
wat heb je gekocht dan???
geniet daar lekker he!
groet uit uithoorn [sandra]